dfffffffff

dfffffffff

مرداد 1389 - کدجاوا و دانلود
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


باتری های لپ تاپ مثل انسان ها هستند که ناگهانی یا به تدریج از دنیا می روند ، و باز هم مثل انسان ها از قانون مور پیروی نمی کنند چرا که نمی توانید انتظار داشته باشید که سال آینده این باتری ها مثلاً 2 برابر باتری های امروز شارژ نگه دارند.

هرچند دیر یا زود عمر باتری های لپ تاپ ها در اثر استفاده مداوم به پایان می رسد اما با یک سری مراقبت های ویژه می توان این زمان را افزایش داد و همچنین در فواصل بین شارژ ها استفاده بیشتری از شار‍ژ آنها داشت.

در این مقاله به بررسی بعضی از این مراقبت ها می پردازیم :

باتری را کاملاً خالی نکنید

برخلاف تصوری که از نسل قبلی باتری ها باقی مانده است ، خالی شدن کامل باتری های لیتیومی که در لپ تاپ ها ( و همچنین تلفن های همراه ) امروزی استفاده می شوند باعث ضعیف شدن آنها می گردد .

اما خبر خوب اینجاست که اگر لپ تاپ شما جدید باشد ( مراد از جدید اینجا استفاده از ویندوز ویستا یا 7 است. البته اگر از ویستا استفاده می کنید به خودتان رحم کرده و همین امروز به 7 مهاجرت کنید ! ) اگر بخواهید هم نمی توانید باتری آن را کاملا خالی کنید چراکه ویندوز های ویستا و 7 دارای یک تنظیم اختصاصی برای این موضوع هستند که با تایپ Power در منوی استارت ،انتخاب Power Option و سپس کلیک بر روی  هرکدام از Change Plan Settings ها  ، بازکردن گزینه Battery Option و در نهایت باز کردن گزینه Critical battery level قابل دسترسی است .

این گزینه تعیین می کند که زمان خاموش کردن خودکار دستگاه بر اساس چقدر از شارژ باقی مانده باتری باشد که گزینه منطقی و پیش فرض آن 5 درصد است .

متاسفانه ویندوز اکس پی دارای همچین گزینه ای نیست . هرچند که در بعضی لپ تاپ ها ممکن است ابزار خاصی از شرکت سازنده برای این منظور روی سیستم نصب شده باشد .

-

باتری را خنک نگه دارید

گرما یکی از دشمنان اصلی باتری و سایر قطعات لپ تاپ هاست . بنابرین همواره دقت کنید که در هنگام کار کلیه خروجی های هوای لپ تاپ باز باشد . همچنین از کار با این دستگاه ها روی فرش یا بالشت پرهیز کنید .

نکته دیگر اینکه هر چند وقت یکبار باتری را از لپ تاپ جدا کرده و نقاط اتصال آن را تمیز کنید . گرد و خاک بین این نقاط مثل یک مقاومت عمل کرده و باعث گرمای بیشتر می شوند .

-

به باتری استراحت دهید

اگر لپ تاپ شما به ندرت از برق جدا می شود سعی کنید باتری را از آن جدا کنید . هرچند در لپ تاپ های جدید بعد از شارژ کامل ، باتری از مدار خارج می شود اما همچنان گرما باعث کم شدن عمر آن خواهد شد . نکته مهم دیگر اینکه دقت کنید در هنگام جدا کردن باتری شارژ آن کامل باشد چرا که این باتری ها حتی اگر به دستگاه متصل هم نباشند بتدریج شارژ از دست می دهند و همانطور که گفته شد خالی شدن کامل باتری به ضرر آن است.

نکته مهم 1 : هیچ وقت باتری را در حالی که دستگاه روشن است جدا یا حتی متصل نکنید . اینکار باعث صدمه به قسمت های الکتریکی آن و در بعضی مواقع هنگ سیستم می شود .

توجه مهم 2 : یکی از باور های عوام این است که بهترین محل برای نگه داری باتری ای که استفاده نمی شود فریزر است ! هرچند خنک نگه داشتن باتری خوب است اما رطوبت یکی از دشمنان بی رحم قطعات الکترونیکی است . بجای فریزر همان دمای اتاق و یک محل خشک مناسب است.

نکته مهم 3 : یکی دیگر از شباهت های باتری با انسان این است که باتری هم جنبه استراحت زیاد را نداشته و در اثر کار نکردن تنبل می شود . بنابرین هر چند وقت یکبار باتری را به دستگاه متصل کرده و کمی آن را شارژ کنید و اگر قصد استفاده مجدد از آن را دارید برای دفعه اول آن را بطور کامل شارژ کنید .

-

احیای باتری های معیوب

هرچند نمی توان یک باتری کهنه را مجبور کرد که شارژ بیشتری نگه دارد ، اما در صورتی که شارژ باتری شما بطور غیر منطقی سریع خالی می شود یا اینکه سیستم عامل مقدار باقی مانده شارژ را نمی تواند درست نشان دهد ، روش زیر می تواند تا حدودی این مشکل را بر طرف کند :

قدم اول این است که شارژ باتری را بطور کامل خالی کنیم ( این یکبار اشکالی ندارد ! )  اما همانطور که گفته شد ویندوز های ویستا و 7 بطور پیش فرض این اجازه را به ما نمی دهند . از طرف دیگر تغییر تنظیم های پیش فرض این موضوع چندان جالب نیست . چون هم قابل اعتماد نیستند ( شاید شارژ باتری را کامل خالی نکنند ) و دیگر اینکه ممکن است فراموش کنیم که دوباره آن ها را تنظیم کنیم .

راه حل بهتر این است که لپ تاپ را از برق خارج کنید و صبر کنید تا ویندوز آن را بطور خودکار خاموش کند . سپس آن را مجدداً روشن کرده و وارد setup دستگاه شوید ( کلید ورود به setup برای دستگاه مختلف متفاوت است . معمولاً در هنگام روشن کردن لپ تاپ این کلید با پیغامی نشان داده می شود )

بعد از اینکه وارد setup شدید آنقدر صبر کنید تا دستگاه مجدداً خاموش شود . برای اطمینان این کار را چند بار تکرار کنید تا اینکه دستگاه بطور کلی روشن نشود . بعد از اینکار لپ تاپ را به برق وصل کرده و در حالی که خاموش است صبر کنید تا باتری بطور کامل شارژ شود . با کمی شانس مشکلات گفته شده بر طرف خواهند شد .

-

چگونه عمر باتری را در هنگام استفاده بالا ببریم

نکات فوق برای بالا بردن عمر کلی باتری مناسب بودند . اما روش های ساده ای هم وجود دارند که می توانند زمان کار با لپ تاپ را در فواصل بین شارژ افزایش دهند . این روش ها بخصوص در هنگامی که دسترسی به برق وجود ندارد بسیار مناسبند :

1- نور صفحه را کاهش دهید

نور مانیتور قاتل اصلی شارژ لپ تاپ است.

-

2- امکانات بلا استفاده را خاموش کنید

-

خاموش کردن بلوتوث و وای فای ، عدم استفاده از موس خارجی و خاموش کردن صدای لپ تاپ در صورت عدم استفاده از آنها به شدت در افزایش توان باتری موثر است .

-

3- از باز کردن برنامه های مختلف پرهیز کنید

تا آنجا که می توانید برنامه های کمتری را باز نگه دارید . پردازش همزمان احتیاج به انرژی بسیار زیادی دارد .

-

4-از کارهای سنگین پرهیز کنید

ویرایش عکس های خانوادگی یا تماشای سریال جومونگ ! را به زمانی که به برق دسترسی دارید موکول کنید .موسیقی را هم با موبایلتان می توانید گوش دهید ( البته اگر شارژ دارد ! )

-

5- فرق بین Sleep و  Hibernate را بدانید

به جرأت می توانم بگویم که 80 درصد کسانی که میشناسم بطور کلی نمی داندند که Hibernate اصلاً یعنی چه !

در هنگام خاموش کردن سیستم شما 3 گزینه دارید :

1- Shutdown : که سیستم را بطور کلی خاموش می کند .

2- Sleep : که قسمت هایی مثل مانیتور ، درایو های نوری و تا حدودی هارد دستگاه را خاموش نگه می دارد ، اما در سیستم همچنان برق جریان دارد و آمده به کار است و با فشردن یک کلید به سرعت به حالت اول روشن می شود .

3- Hibernate : وقتی شما سیستم را Hibernate می کنید سیستم عامل از تمام برنامه ها و فایل های جاری و وضعیت کلی سیستم ( که در رم در جریان است ) یک تصویر تهیه کرده و آن را در هارد دستگاه ذخیره و سیستم را بطور کامل خاموش می کند . با روشن کردن مجدد سیستم این تصویر به سرعت دوباره در رم قرار گرفته و سیستم با سرعت زیادی دقیقاً مثل زمان قبل از خاموش شدن آماده به کار می شود .

به این ترتیب اینطور می توان نتیجه گرفت که اگر می خواهید برای چند دقیقه از پای دستگاه بلند شوید بهتر است آن را در حالت Sleep بگذارید ، اما اگر این زمان بیشتر از مثلاً نیم ساعت است بهتر است آن را Hibernate کنید.

نکته مهم دیگر اینکه تصور نکنید با توجه به اینکه در حالت Sleep سیستم همچنان برق مصرف می کند  پس بهتر اسj همیشه آن را Hibernate کنیم . سیستمی که hibernate شده است در هنگام روشن شدن استفاده زیادی از هارد می کند که نتیجه آن تلف شدن مقدار زیادی شارژ است .

-

6- رم دستگاه را افزایش دهید

هر چقدر رم دستگاه بیشتر باشد نیاز دسترسی به هارد کمتر می شود که نتیجه آن کمتر مصرف شدن باتری است . بطور کلی هارد یکی از نامرد ترین قطعات لپ تاپ ها در مصرف برق است بنابرین کارهایی مثل کپی فایل هم در هنگام عدم دسترسی به برق توصیه نمی شود .


  


نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد افرادی که از کندی و عملکرد آهسته رایانه عصبی می شوند از یک بیماری شایع ناشی از تکنولوژی زدگی به نام “سندروم ساعت شنی” رنج می برند.
در این نظرسنجی که شرکت اینتل انجام داده است از حدود دو هزار نفر مصاحبه شد که 66 درصد از این مصاحبه شوندگان، کاربرانی بودند که از فناوریهای کند و با واکنش پذیری پایین “نسبتا عصبی” می شدند. در حالی که 23 درصد گفتند که در برخورد با رایانه ها و سایر دستگاههای انفورماتیکی کند و کم تحرک “بسیار زیاد” و یا “بینهایت” عصبی می شوند.
سرپرست این نظرسنجی از اینتل توضیح داد که “سندروم ساعت شنی” یک بیماری شایع در بین کسانی است که با دیدن ساعت شنی کوچک روی نمایشگر در زمانی که رایانه مشغول بارگذاری و یا بازکردن یک برنامه است ظاهر می شود مضطرب و عصبی می شوند.
براساس گزارش رویترز، وی اظهار داشت: “در موارد شدیدتر چهار درصد از کاربران گفتند که باید حداکثر سه ساعت منتظر بازشدن یک صفحه و یا بارگذاری باشند. در مدت زمان انتظار، استرس آنها تشدید می شود. به خصوص اگر زمان محدودی برای کاری که باید انجام دهند داشته باشند این عصبی شدن بیشتر و بیشتر می شود.”
  


در مورد یک آسیب‌پذیری خطرناک در ویندوز 7 که منجر به اجرای کد از راه دور می‌شود، به کاربران هشدار داد.

مایکروسافت در راهنمایی امنیتی که دیروز 28 اردیبهشت ماه منتشر کرده است در مورد یک آسیب‌پذیری خطرناک در ویندوز 7 که می‌تواند منجر به حملات انکار سرویس و اجرای کد از راه دور شود، هشدار داد.

این آسیب‌پذیری که تنها بر روی ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 تأثیر دارد، به تفصیل در راهنمایی امنیتی مایکروسافت مورد بحث قرار گرفته است.

شرکت مزبور اعلام کرده است تا به حال گزارشی را مبنی بر سوءاستفاده و یا حمله از طریق آسیب‌پذیری مذکور دریافت نکرده است.

این آسیب پذیری مذکور در( Canonical Display Driver (cdd.dllقرار دارد که توسط desktop برای ترکیب( Windows Graphics Device Interface(GDI و DirectX به کار گرفته می‌شود.

بنا بر گفته مایکروسافت در برخی سناریوهای حمله، مهاجمی که بتواند یک سوءاستفاده موفق از آسیب‌پذیری مذکور داشته باشد می‌تواند مانع از پاسخگویی سیستم قربانی شده و باعث شود به صورت اتوماتیک راه‌اندازی مجدد شود.

مایکروسافت در حال آماده کردن یک اصلاحیه برای این آسیب پذیری است و به محض آماده شدن آن را منتشر خواهد کرد.

کاربران ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 لازم است تا قبل از آماده شدن اصلاحیه Windows Aero Theme را در سیستم عامل خود غیر فعال سازند تا از حمله‌های احتمالی جلوگیری کنند.

برای غیر فعال سازی Windows Aero با تغییر Theme ، می توانید گام‌های زیر را اجرا کنید:

1- دکمه start را کلیک کنید، control panel را انتخاب کرده و بر روی Appearance and personalization کلیک کنید

2- در بخش personalization بر روی Change the Theme کلیک کنید.

3- تا آخر لیست پایین آمده و یکی از theme های Basic and High Contrast را انتخاب کنید.

به این ترتیب رایانه خود را از آسیبهای جدی محافظت خواهید کرد.


  


هرچند وایمکس از دیگر تکنولوژِی های بیسیم جدیدتر است، اما جزو تازه ها نیست و از عمرش میگذرد. در مطالب مختلف پیرامون آن بیشتر به محاسن این شبکه ها پرداخته شده بود، از این رو بهتر دیدم  برخی معایب آن را هم بیان کنم.

وایمکس هم هر چه باشد نهایتاً یک بیسیم است و پیرو قوانین ساده امواج رادیویی. هر چند با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال در بهبود آن کوشیده شده است اما نهایتاً مسئله موانع و محیط همچنان اثرات خود را خواهد گذاشت که گاهی کاملاً موجب نا امیدی شما میشود. از طرف دیگر، استفاده از شبکه وایمکس در بیشتر مواقع (به علت حوزه وسیع و موانع محتمل) نیازمند سرپال کردن دکل (بیشتر مواقع در هر دو طرف) میباشد. البته وایمکس مورد استفاده در تلفن همراه متفاوت است، احتمالاً سلول ها(محلی) شما را معاف از نصب دکل خواهند کرد. بزرگترین اشکال وایمکس که در بیشتر کشورها پس از موج اولیه استقبال، موجب بازنگری در آن شده است، مسئله تاثیر امواج مربوط آن بر محیط و انسان است. این کاملاً درست است که اثر محیط روی وایمکس به نسبت دیگر شبکه های بیسیم بسیار کاهش یافته، اما به همین میزان به علت استفاده از توان بالای اثر آن روی جانداران بیشتر شده است.

وایمکس در واقعیت:

همه جا گفته میشود وایمکس می تواند 70 Mbps در محدوده 70 مایلی (113 کیلومتر) با ایستگاه متحرک ارائه کند، در حالی که این تنها در ایده آل ترین شرایط و فقط به شرط وجود یک گیرنده.

در محیط باز (در وضعیت نقطه به نقطه – دارای دید) شما میتوانید سرعت 10 مگابایت را در فاصله 10 کیلومتری داشته باشید. اما در مناطق شهری و با توجه به نداشتن وضعیت point to point (داشتن دید) شما حداکثر در 2 کیلومتری از مرکز ممکن است سرعت 10 مگابایت را داشته باشید. و همه اینها در صورت ثابت بودن شما است، حرکت کردن شما میتواند افت چشمگیر تری در شبکه ایجاد کند.

همینطور در وایمکس نه تنها ممکن است پهنای باند اینترنت شما به اشتراک باشد که خود شبکه وایمکس (امواج رادیویی آن) نیز به اشتراک باشد که کاهش مضاعفی در پهنای باند شما خواهد داشت. شبیه وایفی زمانی که اشتراکی باشد.

مسئله بزرگ وایمکس هم نصب تجهیزات و البته نگهداری آن است که بسیار دشوار تر و پرهزینه تر است.

وایمکس در یک نگاه

مزایا:
•یک ایستگاه میتواند صدها کاربر را پوشش دهد.
•به نسبت شبکه های سیمی سریعتر امکان اتصال کاربران فراهم است (مانند ADSL و ISDL و …)
•در محیط باز و در صورت برقراری وضعیت دید نقطه به نقطه سرعت 10 مگابایت در 10 کیلومتری که بسیار مطلوب است.
•برتری های مختلف این سیستم و استاندارد آن نسبت به نمونه های مشابه.

معایب:

•بر خلاف تصور، مدت زمان انتظار برای اتصال به شبکه طولانی تر است.
•اثرات محیطی باران و آب در این شبکه اثر بیشتری دارد هر چند در مورد امواج مزاحم نسبتاً ایزوله شده است اما نسبت به رطوبت هوا آسیب پذیر تر شده است.
•با وجود بهینه کردن تجهیزات دیجییتال سیستم جهت مقابله با امواج مزاحم، هنوز رزونانس با شبکه ها و امواج رادیویی دیگر ممکن است حادث شود.
•مسئله فرکانس های مورد استفاده این شبکه. (دارای اثرت بیشتر روی جانداران)
•از اشکالات دیگر وایمکس، تجهیزات و نیاز رسیدگی بیشتر بود، همچنین مصرف انرژی آن در مقایسه با دیگر شبکه های بیسیم بسیار بالا است و نیازمند منابع برق زیادی است.
•نصب تجهیزات آن نیازمند محیط های بزرگ هست و با نصب یک دکل ساده سر و ته قضیه هم نخواهد آمد.

اما مسئله رطوبت در مورد این شبکه فکر کنم از چشم ایرانسل هم پنهان بوده …

در هوای مرطوب اینترنت تعطیل به علت بارندگی – شرجی بودن هوا یا …


  


نیویورک و لس‌آنجلس از نظر تعداد جمعیت بزرگترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شوند اما بر اساس یک بررسی جدید مشخص شده که بیشترین حجم آلودگی به بدافزارهای اینترنتی آمریکا نیز در این دو شهر رخ می‌دهد.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، کارشناسان امنیتی بر اساس آخرین بررسی خود دریافتند که اگر تعداد بدافزارهای ارسال شده را به جمعیت شهرهای آمریکا تقسیم و میانگین بدافزارهای ارسال شده برای هر کاربر را محاسبه کنیم، درخواهیم یافت که آتلانتا آلوده‌ترین شهر آمریکا به ویروس‌ها و بدافزارهای رایانه‌ای است.

گروه شرکت‌های نرم‌افزاری Enigma Software در آخرین بررسی خود میزان انتشار ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب اینترنتی در هر یک از شهرهای آمریکا را مشخص کرده است. نتایج حاصل از این بررسی موجب شده است تا شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ برای حضور در شهرهایی مانند آتلانتا احساس نگرانی کنند و بخش اصلی کار خود را به دیگر شهرهای آمریکا انتقال دهند.

“آلوین استیوز ” مدیرعامل این شرکت توضیح داد: بدافزارهای رایانه‌ای روز به روز پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند و خطرات آن‌ها برای رایانه‌‌ها و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی با سرعت فراوان افزایش میابد. ما بر این باوریم که پیدا کردن محل‌های انتشار برنامه‌های آلوده و تمرکز آن‌ها در برخی مناطق اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر، در این زمینه از سیستم Malware Tracker خود استفاده کردیم.

این مرکز برای به‌دست آوردن نتایج فوق وضعیت انتشار بدافزارها را در مدت 30 روز در 100 شهر بزرگ آمریکا بررسی کرد و در آن دریافت که نیویورک آلوده‌ترین ایالت آمریکا به ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب محسوب می‌شود، زیرا در نیویورک بیش از دیگر ایالت‌ها رایانه وجود دارد


  


 آیا هرگز با کسانی روبرو شده اید که از آنچه که واقعا هستند، لاغرتر به نظر می رسند. نکات ظریفی وجود دارد که شما می توانید با رعایت آنها لاغرتر و ظریفتر به نظر برسید.
اگر بدانید که چگونه باید لباس بپوشید، نیازی نیست که اندامی عالی داشته باشید تا عالی به نظر برسید.


گام اول:
لباس های تیره تر بپوشید. رنگهای روشن باعث می شود تا عیب های بدن شخص بیشترنشان داده بشود. پس رنگهای تیره تر انتخاب کنید تا بعضی از عیبهای بدن خود را بپوشید و لاغرتر به نظر برسید.


گام دوم:
قسمت بیشتری از گردن خود را نشان بدهید تا لاغرتر به نظر برسید. اگر گردن شما بلندتر به نظر برسد، باعث می شود که لاغرتر و کشیده تر دیده بشوید. پیراهن ها و تی شرتهای با یقه هفت و وی شکل بپوشید تا به لاغرتر دیدن شما کمک کند.


گام سوم:
از خطوط افقی خودداری کنید. راه راه ها، نوارها و خطوط افقی شما را چاقتر و عریضتر نشان می دهد. پوشیدن لباس هایی که راه های افقی دارند، باعث می شود تا شما ازآنچه که هستید بزرگتر به نظر برسید. لباس هایی را بپوشید که خطوط و راه های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند.


گام چهارم:
موهای خود را از روی صورتتان بیرون نگاه دارید. اگر موهای بلندی دارید، بهتر است که آن را به سمت بالا ببندید تا لاغرتر به نظر برسید. اگر دوست ندارید موهایتان را به سمت بالا ببندید، حلقه کردن و فردادن مو را امتحان کنید.


گام پنجم:
از لوازم جانبی در نزدیکی نواحی که می خواهید به آن تاکید شود و توجه بشود، استفاده کنید تا توجه را از قسمتهایی که مناسب نیست دور کنید.


دقت کنید:
لباس هایی بپوشید که متناسب و اندازه شما است. اگر لباس هایی بپوشید که خیلی حجیم و بزرگ یا بسیار تنگ و چسبان هستند، بزرگتر و چاقتر به نظر خواهید رسید.
با اعتماد به نفس لباس بپوشید. اعتماد به نفس برای خوب به نظر رسیدن بسیار مهم است.
از پوشیدن دامن یا شلوار چین دار و پلیسه دار خودداری کنید. شلوارهایی که جلوی صاف و یکدستی دارند، باعث می شود تا لاغرتر به نظر برسید. از پوشیدن هرنوع لباس و وسیله براق و درخشان در نواحی که می خواهید آن را بپوشانید، خودداری کنید.


  


طراحی موفق یک اصطلاح کاملاً نسبی است. چیزی که برای من خوب یا موفق به نظر می رسد ممکن است از نقطه نظر شما آنطور نباشد. اما وقتی صحبت از طراحی داخلی به میان می آید، فاکتورهای خاصی همیشه باید مد نظر باشد و مهم نیست که آن مکان برای چه استفاده ای باشد. حال نگاهی به مهمترین فاکتورهای طراحی داخلی یک فضا می پردازیم که آنرا به محیطی راحت و قابل سکونت تبدیل می کند.

1) تناسب اتاق

واژه “تناسب” همیشه در طراحی به کار می رود. هر فضای داخلی که توسط انسانها مورد استفاده قرار می گیرد، باید متناسب باشد. تناسبات در هر طراحی اهمیت بسیار زیادی دارند.

هر شیء سه بعدی دارای ویژگی هایی ازجمله طول، عرض و ارتفاع است. وقتی این سه ویژگی با تناسبات قسمت های مختلف بدن انسان هماهنگی داشته باشد، به آن یک طراحی “متناسب” گفته می شود.

به طور مثال، ابعاد دستگیره کمد لباس باید طوری باشد که انگشت های ما بتواند به راحتی آن را بگیرد و حرکت بی زحمت و راحت باشد. یا مثلاً نشیمنگاه صندلی باید فضای کافی برای راحت نشستن روی آن را داشته باشد. نوع نشستن هم ابعاد صندلی را تغییر می دهد. صندلی اتاق انتظار بانک مطمئناً با کاناپه متفاوت خواهد بود.

بنابراین تناسبات نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی دارند و مبلمان داخل اتاقتان نیز باید از همین اصول پیروی کنند. ابعاد تخت دونفره، ارتفاع آن از زمین، ارتفاع کمد لباس، ابعاد میز توالت و از این قبیل… همه آنها از نقطه نظر عملکرد اهمیت دارند.

2) ورود نور طبیعی به داخل اتاق

هیچ چیز نمیتواند جای نور طبیعی را بگیرد. خورشید که قدرتمندترین منبع نور است و همچنین توازن بیولوژیکی کره زمین را نیز حفظ می کند، در فضاهای داخلی اهمیت زیادی دارد.

تحقیقات نشان میدهد که نور طبیعی می تواند تا 20 فوت (تقریباً 7 متر) به داخل فضاهای داخلی نفوذ کند. با ایجاد محل مناسب برای پنجره ها می توانید به این هدف دست پیدا کنید.

3) تهویه طبیعی

جریان آزاد هوا راهی بسیار عالی برای خنک و پاکیزه نگه داشتن یک فضای داخلی است. این درمواقعی که اتاق خواب ها در گوشه ساختمان قرار گرفته باشند که دو ضلع آنها نمای بیرونی داشته باشد، مقدور خواهد بود.

درصورتیکه گذاشتن پنجره روی دو ضلع مجاور یا دو ضلع مخالف مقدور نباشد، باید بالای پنجره از دستگاه تهویه استفاده شود. دلیل استفاده از تهویه ساده می باشد. نیمه پایینی اتاق است که توسط ساکنین استفاده می شود و به خاطر استفاده مداوم از آن، دمای هوا بالا می رود و هوا سبک خواهد شد. این هوای گرم به بالا رفته و نیاز به مفرّی برای خارج شدن دارد. در چنین مواقعی، دستگاه تهویه بالای پنجره نقش بسیار مهمی در گرداندن جریان هوا در داخل اتاق در جهت روبه بالا دارد. وقتی نیمه پایینی اتاق خالی می شود، هوای تازه از پنجره جای آن را می گیرد و درنتیجه توازن برقرار می شود.

4) الگوی حرکتی مشخص

 هر اتاق خواب راه های خروج مشخصی دارد که به آن متصل است. مانند:

الف) راه خروج به بالکن/تراس

ب) راه خروج به توالت/کلوزت

ج) راه خروج به حیاط پشتی (اگر در طبقه همکف باشد)

اگر خط فرضی از نقطه ورود به همه این نقاط خروج بکشیم، در حالت ایدآل اصلاً نباید همدیگر را قطع کنند. ازآنجا که بقیه فضاهای اتاق با مبلمان اشغال شده است، خالی و مشخص نگه داشتن فضای گردشی داخلی باعث می شود فضای راحت تری داشته باشید.

5) شرایط مناسب برای جا دادن لوازم (اکسسوری ها)

لوازم داخل اتاق خواب هم به یک میزان دارای اهمیت هستند. وقتی همه فاکتورهایی که در بالا ذکر شد، به طور کامل اجرا شود، آنچه باقی می ماند استفاده از لوازم است که تفاوت بسیار زیادی در میزان راحتی ساکنان ایجاد می کند.

الف) اولین و مهمترین مسئله استفاده خوب از نور مصنوعی است. این شامل روشنایی اصلی و همچنین روشنایی های تزئینی برای اهداف زینتی می شود.

ب) دقت در تهیه لوازم اتاق. جزئیات کوچکی مثل چوب پرده یا سایبان تخت می تواند به زیباتر شدن اتاق کمک کند.

ج) از موادی باید استفاده شود که تمیز کردن و نگه داشتن آن آسانتر باشد. برای مثال، اگر از ورقه های کف PVC روی سرامیک معمولی کف استفاده می کنید، باید ببینید که آیا قابل شستشو است یا خیر. باید به این فکر کنید که اگر کودک آنرا با دفتر نقاشی اشتباه بگیرد چه اتفاقی می افتد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بعضی از فاکتورهای کلی که می تواند بر میزان راحتی یک اتاق خواب تاثیر داشته باشد، بپردازیم. در آخر آن احساسی که خودتان از اتاق خواب می گیرید بیشترین درجه اهمیت را دارد و مقیاس خوبی برای تعیین موفقیت یک طرح است.

اما شایان ذکر است که نکاتی که اینجا ذکر شد تنها نکاتی نبود که در طراحی اتاق خواب باید به آنها توجه داشته باشید، چند نکته کلی و اصلی بود که می تواند نقطه شروع خوبی برایتان به حساب آید.


  


تغذیه مناسب در هنگام ورزش

شما هم به دنبال راهی برای تقویت میزان هورمون تستوسترون در بدنتان به روشی طبیعی هستید؟ آیا نگاهی به رژیم غذاییتان انداخته اید؟

در این مقاله، مجموعه ای از نکات را درمورد یک رژیم غذایی سالم برای تولید بیشترین میزان تستوسترون که شامل انواع مختلفی از غذاها و حتی میوه جات می شود، از پزشکان، دانشمندان و متخصصین ورزشی برایتان نقل می کنیم.

تستوسترون توسط بدن ساخته می شود و در مواد غذایی که مصرف می کنیم وجود ندارد؛ اما برخی مواد غذایی خاص به تولید این هورمون در بدن کمک کرده، گردش خون را تقویت می کند که باعث می شود تستوسترون بیشتری به اندام های مناسب بدن برسد.

به اینگونه موادغذایی که به تولید تستوسترون کمک می کنند، منابع غذایی تستوسترون گفته می شود.

منابع غذایی تستوسترون

روی (zinc): بهترین منبع غذایی روی، گوشت است. بهترین گوشت، گوشت سفید مرغ است. بهترین نوع ماهی هم سالمون یا همان ماهی آزاد است. افراد گیاهخوار می توانند به جای گوشت از حبوبات یا بادام زمینی استفاده کنند. هیچ میوه ای در این گروه به تولید تستوسترون کمک نمی کند چون استفاده منابع گیاهی روی برای بدن دشوارتر است و منبع خوبی برای تستوسترون شمرده نمی شود.

ویتامین A: وجود این ویتامین برای عملکرد طبیعی اندام های تناسلی ضروری است. بسیاری از میوه هایی که تولید تستوسترون را در این دسته تقویت می کنند عبارتند از: سیب، ذغال اخته، طالبی، آناناس و مرکبات. سایر منابع ویتامین A شامل ماهی (باز هم سالمون)، سبزیجات برگ دار (اسفناچ) و سبزیجات کمرنگ مثل گوجه فرنگی، فلفل قرمز، و کدو زرد یا همان کدو رشتی می شود.

امیدوارم که ماهی سالمون دوست داشته باشید چون علاوه بر اینکه منبعی عالی از ویتامین A و روی و همچنین پروتئین و روغن ماهی به حساب می آید، گفته می شود که میزان هورمون جنسی متصل به گلوبولین (SHBG) را نیز پایین نگه می دارد. وقتی تستوسترون در جریان خون با SHBG برخورد می کند، به آن متصل شده و دیگر نمی تواند با هیچ سلول دیگری ارتباط برقرار کند.

تاثیر شبکه ای تستوسترون که به SHBG متصل باشد درست مانند نبود تستوسترون است چون از هرگونه تاثیر آن بر بدن جلوگیری می شود. ماهی سالمون می تواند منبع غذایی شماره یک شما برای بالا بردن تولید تستوسترون در بدنتان باشد که صدف خوراکی نیز از لحاظ محتوی روی تقریباً با آن هم تراز است.

تستوسترون و رژیم غذایی

دوری کنید:

موادغذایی و نوشیدنی های زیر با تولید تستوسترون در بدن مقابله می کنند: غذاهای سرخ کردنی، قند و کافئین، غده آدرنال را بیش از حد تحریک کرده و باعث می شود کمی تستوسترون تولید کند. تحریک بیش از اندازه آدرنال باعث خستگی آدرنال شده و این به آن معنا است که دیگر نه تستوسترون و نه هیچ چیز دیگر تولید نخواهد کرد.

پس اگر صبحانه تان مملو ازسرخ کردنی ها، قهوه با کرم و شکر باشد، مطمئناً همه تلاشی که برای جلوگیری از تولید تستوسترون در بدن باید بکنید، را به طور کامل انجام خواهید داد.

درنتیجه، یک رژیم غذایی سالم و تولید تستوسترون کاملاً در ارتباط با یکدیگرند.

مقدور نیست که همه موادغذایی یا همه میوه های مفید برای تولید تستوسترون را در این مقاله ذکر کنیم. می توانید با متخصص تغذیه در این رابطه مشورت کنید تا موادغذایی مفید را برحسب نیازهایتان به شما معرفی کند.

بعنوان نمونه، برای صبحانه فردا می توانید املت (زرده تخم مرغ حاوی کلسترول است که تستوسترون از آن ساخته می شود) به همراه گوجه فرنگی و فلفل قرمز (منابع ویتامین A) و آب پرتقال میل کنید. برای میان وعده هم می توانید سیب تازه، آناناس یا سایر میوه هایی که تولید تستوسترون را در بدن افزایش می دهند مصرف کنید تا شروع خوبی برای روزتان باشد.


  


http://zanan.isfedu.com/Portals/0/3.jpg

یک جراح و متخصص ارتوپد با بیان این که کفش‌های نوک تیز باعث تغییر شکل پنجه پا می‌شوند گفت: تغییر شکل در انگشتان پا می‌تواند به مرور زمان عوارض خطرناکی را همراه داشته باشد.

دکتر آراسته با بیان اینکه در میان انگشتان پا، شصت پا، استعداد تغییر شکل را دارد تاکید کرد: پوشیدن کفش‌های نوک تیز این تغییر شکل را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از کفش‌های نوک تیز و به دنبال آن تغییر شکل انگشتان، در سمت داخل پا برجستگی‌هایی را ایجاد کرده که موجب انحراف پا به سمت خارج شده و بسیار دردناک است.

دکتر آراسته با بیان به اینکه کفش عامل محافظ و تسهیل‌کننده راه رفتن محسوب می‌شود، اظهار داشت: تولید کنندگان و مصرف کنندگان نباید به جنبه‌های زیبایی کفش توجه کنند؛ چرا که تغییر شکل در انگشتان پا می‌تواند به مرور زمان عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که پاشنه کفش نباید بیش از دو سانتی‌متر باشد، تاکید کرد: کفش باید محکم، با رویه چرمی و دارای روبند باشد؛ چرا که کفش بدون روبند بعد از مدتی پهن و گشاد شده و در انحراف انگشتان پا مؤثر است.

این متخصص ارتوپدی در پایان توصیه کرد که افراد بویژه زنان در انتخاب کفش علاوه بر جنبه زیبایی، راحتی، وجود فضای کافی برای جلوی پنجه پا و عدم فشار بر انگشتان را مدنظر قرار دهند.


  


استفاده از ناخن های مصنوعی و کاشت ناخن باعث ایجاد عفونت های قارچی، اگزمای تماسی و شکنندگی سطح ناخن می شود. دکتر کمیل ازمیری، متخصص پوست و مو گفت: استفاده طولانی مدت و مکرر از ناخن های مصنوعی باعث تغییر فرم و تغییر حالت ناخن فرد می شود.وی افزود: چنانچه افراد بخواهند برای مدتی کوتاه از این روش استفاده کنند بهتر است در محیطی بهداشتی اقدام به این کار کنند تا از بروز بیماری های عفونتی در امان باشند.وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین روش برای جدا کردن ناخن های مصنوعی استفاده از آب ولرم است زیرا آب ولرم اثر چسب ها را از بین می برد


  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
صفحات اختصاصی
دسته بندی موضوعی
, (, ), 6 ر و, 7 ر و, از شر و, از شر و ع ترم, ترم, ترم بعد, ترم ، tag : تنبلی تخمدان تخمدان قاعدگی عادت ماهیانه پریود دلایل تنبلی ، آمیزش - جنسی - اسلام - ، آیکن، آیکن وبلاگ، آیکن آدرس، ساخت آکن، ساخت آیکن وبلاگ، ساخت آیک ، ارگاسم - زنان - جنسی - ، از فرصت ها استفاده کنید! , همسر , شقیقه , بانک , مشتریان بانک , ، استروژن - هورمون های جنسی زنان - وظایف استروژن - یائسگی - زیبائی ، استمنا - جنسی - خودارضایی - ، استمناء - جنسی - خودارضایی - ، استمناء - جنسی - خودارضایی - سودا - ، بارداری - حاملگی - جنسی - نزدیکی - ، بازی موبایل - دانلود بازی موبایل - بازی شطرنج برای موبایل - دانل ، برنج - خانه داری - ، بیضه - جنسی - ، پیاز - خانه داری - زنان - ، تصاویر متحرک، زیبا ساز وب، شکلکهای یاهو، تصاویر متحرک یاهو، صورت ، جالب - خانه داری - لبنیات - ، جاوا، کد جاوا، کدجاوا، کدهای جاوا، کد های جاوا، جاوا اسکریپیت، ا ، جنسی - stds - ، جنسی - ارگاسم - ، جنسی - ضغف جنسی - ، جنسی - میل - ازدواج موقت - ، چرا قلب میتواند بی وقفه بطپد؟ , قلب انسان , ماهیچه هاى بدن , ، خانه داری - ، خانه داری - تخم مرغ - پنیر - ، خانه داری - دکوراسیون - منزل - سال نو - نوروز - خانه تکانی - ، خانه داری - سماور - رسوب ، خط میخی، ترجمه نام به خط میخی، ترجمه لغات به پارسی باستان، فارسی ، خودارضایی - جنسی - جلق - استمنا - جوانان - ، رابطه جنسی - جالینوس - انزال زودرس - ، سایبر سکس - جنسی - اینترنت - دوست یابی - ، سایت , مطالب کپی کردن , کپی کردن , نمیشه کپی کرد , نیمشه سلکت کر ، سرعت یعنی این ... , لاف , شکارچی , تیرکمون پرتاب , گلوله , ، ضرر بازرگان , ، علل ریزش مو , علت ریزش مو , ریزش مو , مو , ریزش , چرا مو می ریزد ، غذا - خانه داری - ، غذا - سرخ کردن - خانه داری - ، فرش - خانه داری - زنان - ، کد پیغام به کاربر، کد پنجره پیغام به کاربر، ابزار پیغام به کاربر ، کد غیر فعال کردن کلیک راست، متوقف کردن کلیک راست، جلوگیری از کپی ، گوجه - ، لباس - جنین - بارداری - زنان - ، ماهی - فاسد - غذا - ، مترجم، خط میخی، فارسی، پارسی، پارسی باستان، کد ابزار، زیبا ساز و ، مد ،زناشویی ،زیبایی ،ازدواج ، میوه - جالب - ، میوه - خانه داری - ، ناتوانی جنسی - زنان - جنسی - اورگاسم - سودا - ، نان - خانه داری - ، نخود - فرنگی - خانه داری - ، نستعلیق آنلاین، سایت نستعلیق آنلاین، زیبا ساز وب و معرفی سایت، ن ، ویاگرا - نغوظ - جنسی - ، ویندوز ، یائسگی - کمبود استروژن - تاثیر استروژن - هورمون های جنسی زنان - ، کاندوم - جنسی مردان - ، کرامپ ‌های قاعدگی - جنسی - درد - قائدگی - ، کلم - سبزی - زنان - خانه داری - ،
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 26
کل بازدید : 551118
کل یاداشته ها : 1051
لوگوی دوستان
دوستان

طوفان زده دشت جنون ترانه زندگیم جام جهان نما کیمیا چت روم .موزیک.فال.سرگرمی زازران همراه اخر ESPERANCE هرچی عشقم بکشه دل شکسته گان چرند و پرند نوشته عاشقانه شیطونک ساخت انواع قالب اختصاصی هنرمندان فقط 5000 تومان !!! بادرود شهرعشق سرزمین جاوید واژه های نارنجی "پندی | وبلاگی برای سرگرمی" "کلی جفنگ درباره همه چی!" علمی تفریحی اموزشی مثبت وبلاگ کامپیوتریستها ღ☆فال★طالع بینی★☆ư فاطیما72 موبایل .::منبع جک و اس ام اس::. .::مرکزدانلود::. >><تنهایی><< """ام بی دانلود """ سرنوشت(عشق) غریبی از شهر آشنایی .::فارسی1::. dont forget me! بزرگترین وبلاگ سرگرمی وعاشقانه »مرجع سخنان زیبا و پندآموز« !!!دیوانه بازی!!! زیباترینها اینجاست(بچه هاى شیطون ) "اصطلاحات روز انگلیسی امریکایی" باخنده خارج شوید رئال مادرید-سرگرمی-کمی علمی-کد وبلاگ-دانلود... لبخندایرانی - پسرانه قدیم غریبی از شهر آشنایی مرگ یا عشق؟ ::::دانلود بازار:::: math is as sweet as honey "به روز ترین خبرگزاری فوتبال اروپا" جدید ترین موزیک ویدیو های HD رز سیاه شازده کوچولو ...وبلاگ تفریحی علیرضا... ف ارسی1 """عکس""" دانشکده دوستان asheghpishe مرینوس1988 برای تازه شدن دیر نیست الطاف خداوندی ..::لیلا بلوکات::.. هنر بازی عشق30نما عکس سریالهای فارسی1 کلوپ هواداران شیلا خداداد آریا دانلود وبلاگ رسمی آنا نعمتی (اگه نیای تو پشیمون می شی) به یادتم... {پایگاه هواداران افسانه پاکرو} آمارشماضربدر4 ::..دانلودستان..:: ·..:: شــیــرازگـلـکـســی::FUN CLUB ::..· " طراحی رایگان بنر و لوگو" عصر جوان .::دانلودستان::. ıllı.ılıllıبزرگترین پرتال رپ فارس گلچین دانلود هواداران الناز شاکردوست

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ